Sedegliano: presentazione del volume “Cjalant il Friûl” a cura di Priscilla De Agostini e Silvana Schiavi Fachin

 

 

Insegnare il friulano nelle scuole a cosa serve? I bambini non fanno poi confusione con altre lingue? Non sarà più utile insegnargli l’inglese? Ma davvero il friulano standard fa morire le varietà? Quanti sono i soldi spesi per la tutela della lingua friulana? Insistere sulle lingue locali non è da provinciali? Alcuni luoghi comuni sulla lingua friulana, apparsi in anni recenti sulla stampa locale e nazionale, diventano oggetto di riflessione per quindici personaggi illustri legati al Friuli per la loro storia personale e professionale: Tullio De Mauro, Nereo Perini, Eleanor Callanan, Novella Cantarutti, Pierluigi Cappello, Adriano Ceschia, Lucija Čok, Valter Colle, Lorenzo Fabbro, Furio Honsell, Xavier Lamuela, Domenico Lenarduzzi, Carlo Puppo, Sergio Salvi, Leonardo Zanier. Dal confronto fra le varie opinioni e sensibilità, caratterizzate da una profonda conoscenza dei problemi e da un’attenta riflessione, nasce un documento che invita il lettore ad una interessante analisi e approfondimento non solo sui singoli argomenti affrontati ma ancor più sulla necessità di elaborare e promuovere un programma educativo delle lingue davvero innovativo, volto a sviluppare un plurilinguismo effettivo ed efficace per i cittadini di quest’area di frontiera, laboratorio linguistico privilegiato nel cuore dell’Europa. In occasione delle iniziative organizzate in tutta la Regione per ricordare la Festa della Patria del Friuli (3 aprile 1077 – 3 aprile 2012), presso Casa Rinaldi Uarnèl a San Lorenzo di Sedegliano, venerdì 30 marzo alle 20.30,  Carlo Puppo, Valter Colle, Laura Nicoloso e le curatrici Priscilla De Agostini e Silvana Schiavi Fachin,  approfondiranno i temi del libro e si confronteranno col pubblico presente.

La pubblicazione bilingue, edita dalla Forum Editrice Universitaria di Udine, è stata realizzata anche grazie ai fondi della L.482/1999 sulla tutela delle minoranze linguistiche storiche, ed è disponibile in tutte le librerie.

 

Per informazioni: Sportello intercomunale per la lingua friulana del Comune di Sedegliano e di Flaibano, presso Casa Rinaldi Uarnèl (San Lorenzo di Sedegliano) tel. 0432 821613, email: [email protected]

c  o  m  u  n  i  c    T    s  t  a  m  p  E

 

 

VINARS AI 30 DI MARÇ DAL 2012 AES 8.30 DI SERE, 

LI DI CJASE RINALDI-UARNÈL (VIE ÇORUT, 1)

A SAN LURINÇ DI SEDEAN

 

PRESENTAZION DAL VOLUM:

 

CJALANT IL FRIÛL / SGUARDI SUL FRIULI

Pinsîrs e opinions sui lûcs comuns de lenghe furlane

Pensieri e opinioni attorno ai luoghi comuni della lingua friulana

par cure di / a cura di Priscilla De Agostini e Silvana Schiavi Fachin

 

Insegnâ il furlan tes scuelis a ce covential? I fruts no fasino confusion cun altris lenghis? No saraial plui util insegnâur l’inglês? Pardabon il furlan standard fasial murî lis varietâts? Cetancj bêçs si spindino pe tutele de lenghe furlane? Insisti su lis lenghis dal lûc no isal di provinciâi? Cualchidun dai lûcs comuns de lenghe furlane, saltâts fûr in agns resints te stampe locâl e nazionâl, al devente l’ogjet di riflession par cuindis personaçs innomenâts leâts al Friûl pe lôr storie personâl e professionâl: Tullio De Mauro, Nereo Perini, Eleanor Callanan, Novella Cantarutti, Pierluigi Cappello, Adriano Ceschia, Lucija Cˇ ok, Valter Colle, Lorenzo Fabbro, Furio Honsell, Xavier Lamuela, Domenico Lenarduzzi, Carlo Puppo, Sergio Salvi, Leonardo Zanier. Daûr dal confront fra opinions e sensibilitâts diviersis, caraterizadis di une cognossince profonde dai problemis e di une riflession scrupulose, al salte fûr un document che al invide il letôr a une analisi interessante e a un aprofondiment no dome dai singui argoments frontâts ma ancje su la necessitât di elaborâ e di promovi un program educatîf des lenghis pardabon inovatîf, bon di disvilupâ un plurilinguisim efetîf e eficaç pai citadins di cheste zone di frontiere, laboratori linguistic privilegjât tal cûr de Europe.

Inte suaze des iniziativis inmaneadis in dute la Regjon par ricuardâ la Fieste de Patrie dal Friûl (ai 3 di Avrîl dal 1077 – ai 3 di Avrîl dal 2012), li di Cjase RinaldiUarnèl a San Lurinç di Sedean,  vinars ai 30 di Març aes 8 e mieze di sere, Carli Pup, Valter Colle, Laura Nicoloso e lis curadoris Priscilla De Agostini e Silvana Schiavi Fachin, a frontaran i temis dal libri e si confrontaran cul public presint.

La publicazion bilengâl, editade de Forum Editrice Universitaria di Udin, e je stade realizade ancje cu la poie de L.482/1999 su la tutele des minorancis linguistichis storichis, e si cjate in dutis lis librariis.

 

Par informazions: Sportel intercomunâl pe lenghe furlane dal Comun di Sedean e di Flaiban li di Cjase Rinaldi Uarnèl (San Lurinç di Sedean) tel. 0432 821613 email: [email protected]